15مدل عکس اپن و جزیره کابینت کلاسیک | با طرح و رنگ‌بندی مختلف + فیلم

عکس اپن کابینت کلاسیک

اگر به دنبال طرح‌ها و مدل‌های جذاب و متنوع عکس اپن کابینت کلاسیک آشپزخانه هستید، بهتر است بدانید که کابینت کلاسیک معمولاً در طرح‌های کابینت ممبران، کابینت چوبی، کابینت کلاسیک رومی و کابینت طرح چوب ساخته می‌شوند و استفاده از اپن کابینت کلاسیک جزء پرطرف‌دارترین طراحی‌ها محسوب می‌شود. اگر قصد دارید تا با انواع مختلف اپن کابینت کلاسیک آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

اپن کابینت کلاسیک چیست؟

در ابتدا بهتر است بیان شود که اوپن کابینت آشپزخانه در دو سبک کلاسیک و مدرن ساخته می‌شود. به طور کلی سبک کلاسیک بیانگر دکوراسیون و معماری دوران باستان است و به هیچ عنوان ساده نیست و استفاده از اپن کلاسیک آشپزخانه از گذشته تا به امروز، در آشپزخانه ایرانیان وجود داشته است. البته امروزه طرح‌های آن بسیار متفاوت شده است و اکنون سبکی نوین در طراحی خانه و آشپزخانه به شمار می‌رود.

اوپن کابینت آشپزخانه

کابینت علاوه بر اینکه بخش مهم و عمده فضای ذخیره سازی آشپزخانه را تشکیل می دهد، همچنین می تواند در تعیین سبک و حال و هوای دکوراسیون آشپزخانه نیز تاثیر گذار و تعیین کننده باشد. کابینت های آشپزخانه از لحاظ سبک، کیفیت و قیمت انواع مختلفی دارند که می توان به طور کلی از نظر سبک طراحی به دو نوع مدرن و کلاسیک دسته بندی کرد. منبع

انواع مدل اپن آشپزخانه کلاسیک

همان‌طور که بیان شد، طرح اپن آشپزخانه کلاسیک می‌تواند متفاوت باشد و هر کدام از آن‌ها با توجه به ویژگی‌های مختص به خود تقسیم‌بندی می‌شوند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و قیمت مورد نظر، آن‌ها را برای آشپزخانه منزل خود انتخاب نمایید.

  • اپن کابینت کلاسیک چوبی

اگر به دنبال یکی از لوکس‌ترین و مجلل‌ترین سبک اپن در آشپزخانه کلاسیک هستید، استفاده از جنس چوب به شما پیشنهاد می‌شود. البته دقت داشته باشید که بدنه داخلی اپن کابینت کلاسیک چوبی از جنس‌ام دی اف است و درب‌های کابینت نیز از جنس چوب راش، گیلاس، بلوط یا حتی گردو و در ضخامت‌های مختلف ساخته می‌شوند.

همچنین درب کابینت‌های کلاسیک چوبی در اپن و سایر نقاط آشپزخانه دارای نقش و‌نگار‌های خاصی است که مختص به آشپزخانه‌های طرح کلاسیک می‌باشد. توجه کنید که اگر به دنبال این هستند تا آشپزخانه ساده و بدون نقش‌نگار داشته باشید، بهتر است تا از کابینت‌های مدرن استفاده کنید. این نقش و‌نگار‌ها توسط دستگاه سی ان سی تولید می‌شوند.

اپن کابینت کلاسیک چوبی

پس از آنکه کابینت اپن چوبی از مرحله CNC عبور کرد، رنگ‌پاشی بر روی آن شروع می‌شود. شاید این پرسش برای شما به وجود بیاید که بهترین رنگ اپن کابینت کلاسیک کدام است؟ برای پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که بیشترین تقاضا در بازار برای کابینت‌های چوبی استفاده از رنگ قهوه‌ای بوده است که البته امروزه نیز از این رنگ استفاده می‌شود. به صورت کلی کابینت کلاسیک چوبی شامل معرق‌کاری و ستون‌های منبت در شکل‌های مختلفی است. همچنین بر روی اپن آشپزخانه کلاسیک از سنگ مصنوعی کوارتز و کورین یا سنگ‌های طبیعی مانند مرمر و گرانیت استفاده می‌شود.

حتماً این نکته را مورد نظر قرار دهید که قیمت اوپن کابینت کلاسیک چوبی به نسبت سایر مدل‌ها بالاتر است. عکس اپن کابینت کلاسیک چوبی در بالا آمده است. این آشپزخانه با کابینت کلاسیک چوبی طراحی شده که رنگ غالب آن همان‌طور که بیان شد، قهوه‌ای است و این نوع کابینت‌ها برخلاف کابینت‌های مدرن، تنوع رنگی در آن‌ها دیده نمی‌شود و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آشپزخانه خواهد بود.

اوپن کابینت کلاسیک چوبی

  • اپن کابینت کلاسیک طرح چوب

اگر هزینه طراحی اپن کابینت کلاسیک روکش چوب برای شما دشوار است، می‌توانید از کابینت کلاسیک طرح چوب استفاده کنید. معمولاً در قسمت بدنه این سبک کابینت از‌ام دی اف با رنگ سفید استفاده می‌شود و جنس درب‌های کابینت از‌ام دی اف است که در دو طرف آن معمولاً یک لایه یک میلیمتری از روکش چوب طبیعی استفاده می‌شود.

در مراحل بعدی نیز به کمک دستگاه سی ان سی نقش‌هایی که مورد نظر شما است، بر روی درب‌های کابینت اجرا خواهد شد. بهتر است بدانید که هزینه این نوع طراحی اپن کابینت به نسبت نوع چوبی پایین‌تر بوده و شما می‌توانید از رنگ‌های متنوع و گسترده برای آن استفاده کنید. همچنین دستگیره سرامیکی نیز بر روی آن اجرا می‌شود. به عنوان نکته آخر نیز برای جذابیت و زیبایی هر چه تمام‌تر این نوع کابینت، از زیر چراغ و تاج در بالای اپن استفاده می‌کنند.

اپن کابینت کلاسیک طرح چوب

این آشپزخانه نیز با کابینت طرح چوب طراحی شده که دارای رنگ سفید است. رنگ سفید در آشپزخانه‌های با فضای کوچک موجب خواهد شد تا آشپزخانه بزرگ‌تر و دلبازتر دیده شود. همچنین از سنگ مرمر نیز برای اپن استفاده شده که نمای هماهنگ و بسیار جذابی را به وجود آورده است.

  • کابینت کلاسیک ممبران

یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها برای اپن کابینت کلاسیک، استفاده از کابینت ممبران (کابینت وکیوم یا پی وی سی) است. توجه داشته باشید که جنس بدنه این نوع کابینت از‌ام دی اف سفید است که با روکش پی وی سی پوشانده می‌شود. معمولاً جنس روکش کابینت ممبران از پلاستیک فشرده شده است که در رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار موجود می‌باشد. همچنین برای اپن کابینت کلاسیک ممبران از سنگ کوارتز و کورین استفاده می‌کنند. علاوه بر این، در قسمت یونیت‌های دیواری نیز از زیر چراغ و تاج به عنوان نقش و‌نگار استفاده می‌شود.

کابینت کلاسیک ممبران

همان‌طور که بیان شد، رنگ‌ام دی اف اپن کابینت ممبران سفید است و ستون‌ها نیز توسط دستگاه سی ان سی حکاکی می‌شوند و جزء زیباترین و جذاب‌ترین طراحی‌ها در این زمینه است که قیمت مناسبی نیز به نسبت نوع طراحی دارد.

  • کابینت کلاسیک رومی

همان‌طور که از نام این اپن کلاسیک مشخص است، یک سبک کابینت ایتالیایی بوده و اولین بار نیز در این کشور تولید شده است. سبک کابینت رومی بسیار تجملاتی می‌باشد و شامل ستون‌هایی از جنس چوب خراطی شده است که شباهت بسیار زیادی به ستون‌های موجود در روم باستان دارد. بهتر است بدانید که جنس بدنه اپن کابینت کلاسیک رومی‌ام دی اف با رنگ سفید بوده و درب‌های آن نیز از‌ام دی اف خام تشکیل شده است.

اگر به دنبال جذاب‌ترین مدل اپن کابینت کلاسیک هستید، شما می‌توانید از نوع رومی استفاده کنید که در رنگ‌های متنوع در دسترس است، اما معمولاً رنگ سفید آن بیشتر مورد توجه خانم‌های خانه‌دار خواهد بود. همچنین صفحه‌ای که بر روی اپن قرار می‌گیرد، معمولاً از جنس سنگ مصنوعی کوارتز و کورین یا سنگ‌های طبیعی مانند مرمر و گرانیت است.

کابینت کلاسیک رومی

همچنین تاج و زیر چراغی که در کابینت رومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، هیچ شباهتی به سایر آشپزخانه‌ها ندارد و جنس دستگیره کابینت‌ها نیز سرامیکی است که موجب زیبایی هرچه بیشتر آشپزخانه شما خواهند شد. تمام ویژگی‌های بیان شده در عکس اپن کابینت کلاسیک که در زیر آمده، قابل مشاهده است.

نتیجه‌گیری

سبک کلاسیک بیانگر دکوراسیون و معماری دوران باستان است. کابینت کلاسیک معمولاً در طرح‌های کابینت ممبران، کابینت چوبی، کابینت کلاسیک رومی و کابینت طرح چوب ساخته می‌شوند. اگر به دنبال یکی از لوکس‌ترین و مجلل‌ترین سبک اپن در آشپزخانه کلاسیک هستید، استفاده از جنس چوب به شما پیشنهاد می‌شود.

اگر هزینه طراحی اپن کابینت کلاسیک روکش چوب برای شما دشوار است، می‌توانید از کابینت کلاسیک طرح چوب استفاده کنید. یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها برای اپن کابینت کلاسیک، استفاده از کابینت ممبران (کابینت وکیوم یا پی وی سی) است که هزینه پایین‌تری به نسبت بقیه موارد بیان شده دارد. سبک کابینت رومی بیشتر حالت تجملاتی دارد و شامل ستون‌هایی از جنس چوب خراطی شده است که بسیار شبیه به ستون‌های موجود در روم باستان بوده که در عکس اپن کابینت کلاسیک در مقاله قابل مشاهده است.

سوالات متداول

اپن کابینت کلاسیک چیست؟

به طور کلی سبک کلاسیک بیانگر دکوراسیون و معماری دوران باستان است و به هیچ عنوان ساده نیست و استفاده از اپن کلاسیک آشپزخانه از گذشته تا به امروز، در آشپزخانه ایرانیان وجود داشته است.

مدل اپن آشپزخانه کلاسیک به چند دسته تقسیم میشود ؟

اپن کابینت کلاسیک چوبی – اپن کابینت کلاسیک طرح چوب – اپن کابینت کلاسیک ممبران – اپن کابینت کلاسیک رومی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *